System informatyczny Tworzenie i Monitorowanie Budżetów Projektów wdrożony w fundacji WWF Polska w oparciu o platformę oprogramowania narzędziowego OfficeObjects® obejmuje następujące moduły funkcjonalne:
- Tworzenie i aktualizacja planów projektów
- Raportowanie stanu zaawansowania i rozliczenie projektów
- Ewidencja wpływów od donorów finansujących projekty
- Zarządzanie korespondencją i dokumentacją projektów
- Graficzny pulpit wskażników projektów (dashboard)
- Obieg dokumentacji finansowej projektów
- Proces obiegu i akceptacji faktur kosztowych
- Proces rozliczania delegacji i zaliczek
Model struktury projektów obejmuję hierarchię poziomów agregacji projekt --> podprojekt --> zadanie --> działanie odwzorowane w układzie chronologicznym odpowiednio na lata budżetowe i kwartały.
Pulpit projektów pokrywa całą działalność w zakresie prowadzenia projektów WWF Polska i pozwala na bieżące śledzenie kluczowych wskaźników finansowych z możliwością bezpośredniego dostępu do szczegółów wybranego projektu.
Obieg i ewidencja dokumentacji finansowej oraz ewidencja wpływów od donorów są bezpośrednio zintegrowane z funkcjami monitorowania postępów zaangażowania finansowego projektów co pozwala nie bieżące śledzenie zgodności przebiegu projektów z przyjętym budżetem.
Predefiniowane raporty obejmują następujące typy raportów:
- Raport skonsolidowany dla grupy projektów
- Raport ogólny dla podprojektu
- Raport szczegółowy dla podprojektu
- Raport dla podprojektu i donora
- Raport dla donora
Funkcje raportowania zintegrowane z oprogramowaniem OfficeObjects® pozwalają na generowanie dowolnych raportów w oparciu o strukturę relacyjnej bazy danych w której są odwzorowane dane finansowe wprowadzane przez formularze elektroniczne. Istnieje również możliwość wykorzystania modułu OLAP (On-line Analytical Processing) do definiowania i przetwarzania dynamicznych widoków analitycznych.